Καιρός  

   

Βιβλιοθήκη

Η ενέργεια "ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ" σα σκοπό έχουν τη γενίκευση της χρήσης των βιβλιοθηκών στη σχολική πράξη.

Στόχος είναι η ίδρυση ενός αριθμού σχολικών βιβλιοθηκών , με προοπτική την εξάπλωσή τους στο σύνολο των σχολείων της Ελλάδας . Το χρονοδιάγραμμα στο ξεκίνημα προέβλεπε  :

  • Πιλοτικό Πρόγραμμα ίδρυσης 50 Σχολικών βιβλιοθηκών από τον ΟΣΚ και το ΕΙΝ
  • Δημιουργία 450 νέων Σχολικών βιβλιοθηκών
  • Δημιουργία 19 κινητών βιβλιοθηκών
  • Στελέχωση των Σχολικών Βιβλιοθηκών και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα βιβλιοθηκονομίας
  • Προμήθεια εγκεκριμένης συλλογής 5.000 τίτλων βιβλίων για τις Σχολικές και Κινητές Βιβλιοθήκες
  • Προμήθεια εξοπλισμού οπτικοακουστικών μέσων και περιοδικών για 500 Σχολικές και 19 Κινητές Βιβλιοθήκες .

biblio8hkh


Δανεισμός

Η βιβλιοθήκη λειτουργεί ως δανειστική βιβλιοθήκη , αλλά και σαν αναγνωστήριο. Το υλικό που μπορεί να δανειστεί, για να βγει από τη βιβλιοθήκη πρέπει να περάσει πρώτα από τη διαδικασία δανεισμού, όπως αυτή περιγράφεται στον κανονισμό λειτουργίας της βιβλιοθήκης, τόσο για τους μαθητές, όσο και για το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Για να μπορέσει κάποιος να δανειστεί ένα βιβλίο, πρέπει να είναι μέλος της Βιβλιοθήκης. Η πιστοποίηση του κάθε μέλους γίνεται με την Κάρτα Μέλους με την οποία εφοδιάζεται κάθε νέο μέλος της βιβλιοθήκης. Με την εγγραφή κάθε νέου μέλους του χορηγείται ένας προσωπικός αριθμός, ο οποίος είναι αρκετός για να προβεί σε δανεισμό βιβλίων καθώς και για να παίρνει μέρος σε άλλες δραστηριότητες της βιβλιοθήκης.

Με την εγγραφή, κάθε μέλος, εντάσσεται σε κάποια κατηγορία, η οποία καθορίζει και τα δικαιώματά του, όπως αναφέρονται στον κανονισμό λειτουργίας της Βιβλιοθήκης (περίοδος δανεισμού, είδος υλικού κλπ).

Πλαίσιο Λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών

Σύμφωνα με το "Πλαίσιο Λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών" (Υπουργική απόφαση 51967/Γ2Ε(Φ10/343)/21-5-2002) :

 

ΣΚΟΠΟΣ

  • Η σχολική βιβλιοθήκη σκοπό έχει να συμβάλλει ενεργά: στην εξυπηρέτηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών της σχολικής κοινότητας. Στη σχολική κοινότητα περιλαμβάνονται οι μαθητές και το διδακτικό προσωπικό. Η βιβλιοθήκη καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών ενώ για το διδακτικό προσωπικό καλύπτει τα θέματα που αφορούν αποκλειστικά τις διδακτικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών στη συγκέντρωση, οργάνωση και απόδοση της γνώσης και της πληροφορίας που αφορούν μαθητές και την εκπαιδευτική πράξη. στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τέτοιο τρόπο, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διασφαλίζει και να προβάλλει την πνευματική ελευθερία.
  • Παράλληλα, η σχολική βιβλιοθήκη λειτουργεί σαν εργασήρι άσκησης του στην κριτική σκέψη που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία. Καθώς η εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου επιβάλλει την απρόσκοπτη και ελεύθερη αναζήτηση της γνώσης από τον μαθητή, η σχολική βιβλιοθήκη αποτελεί μέσο και ακρογωνιαίο λίθο αυτής της διαδικασίας.
  • Επιπλέον: η σχολική βιβλιοθήκη συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς ώστε να ενσωματώνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες που στοχεύουν στο να δώσουν στους μαθητές τη δυνατότητα να εντοπίζουν, να αξιολογούν κριτικά και να χρησιμοποιούν προς όφελος της μόρφωσης τους ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και ιδεών, πλαταίνοντας με τον τρόπο αυτό τον ορίζοντα της γνώσης και τη δράση του σχολείου. η σχολική βιβλιοθήκη υποστηρίζει την προσπάθεια του σχολείου στη διαμόρφωση πολιτών που είναι ενήμεροι, συμμετέχουν στα κοινωνικά δρώμενα και αναπτύσσουν μέσα στο σχολικό περιβάλλον γνώσεις και δεξιότητες που απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία. η σχολική βιβλιοθήκη λειτουργεί ως μηχανισμός εξοικείωσης των μαθητών με τις διαδικασίες ενεργούς αναζήτησης γνώσης και πληροφορία.

ΣΤΟΧΟΙ

  • η βιβλιοθήκη στοχεύει στην πλήρη αξιοποίηση των πόρων που της διατίθενται και στην κατά το δυνατό πληρέστερη και ουσιαστικότερη απόδοση υπηρεσιών με βάση το ανθρώπινο και υλικό δυναμικό της.
  • η βιβλιοθήκη επιδιώκει και διευκολύνει την επικοινωνία και συνεργασία με άλλες σχολικές και λαϊκές βιβλιοθήκες της περιοχής της με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της σχολικής κοινότητας.
  • η βιβλιοθήκη εξασφαλίζει την επικοινωνία με ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες των κατά τόπους πανεπιστημίων με στόχο την ευρύτερη εξυπηρέτηση των διδασκόντων για την ενημέρωση τους σε νέες επιστημονικές εξελίξεις του κλάδου τους. Κατά συνέπεια, η εξυπηρέτηση των επιστημονικών αναγκών των διδασκόντων γίνεται δευτερογενώς και όχι μέσω της μόνιμης συλλογής της.
  • η βιβλιοθήκη υιοθετεί και εφαρμόζει τις σύγχρονες αρχές, κανόνες και τεχνικές της βιβλιοθηκονομικής επιστήμης και τη σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες και υψηλής ποιότητας πληροφόρηση στη σχολική κοινότητα.
  • η βιβλιοθήκη στηρίζεται σε μια πολιτική ανάπτυξης της συλλογής της με βάση το γεγονός ότι αποτελεί κεντρικό εκπαιδευτικό τμήμα του σχολείου.
   
   
Παρασκευή
26
Απριλίου
2024
Βασιλέως ιερομάρτυρος επισκόπου Αμασείας, Γλαφύρας
   

schgr

kpg

digital school1

edutv

e-yliko2

eyridiki

diasfalisi poiotitas dvm

eudoxos

kentra metalykeiakhs ekpaideyshs

ethniko plaisio prosontwn

pistopoiisi ellin2

eye

   

 

study4exam banner

   
© Ανάπτυξη σελίδας: Θεμελής Σωτήρης - Εκπαιδευτικός ΠΕ19